czwartek, 7 lutego 2013

Trochę wiedzy na temat lakierów do paznokci

Dziś trafiłam na jeden bardzo ciekawy filmik - na temat składów lakierów do paznokci i ich szkodliwości.



Podobnie jak sama autorka filmiki podchodziłam do lakierów z przymrórzeniem oka, ponieważ wydawało mi się, że lakier jest tylko po to aby ładnie wyglądać na dłoni.

Jak się okazuje, to z czego składa się lakier jest istotne, ponieważ często zawiera różne szkodliwe substancje, które mogą źle wpływać na naszą skórę i ją podrażniać. Nie tylko skórę wokół paznokci, ale również skórę na twarzy, ponieważ często (nawet nie świadomie) dotykamy twarzy palcami, przez co  lakier ma styczność ze skóra twarzy i może ją podrażniać!!! Dla mnie był to taki mały szok, ponieważ w ogóle nie zdawałam sobie z tego sprawy.

Najczęściej na blogach widziałam że dziewczyny zachwycają się kilkoma lakierami, w tym Golden Rose, OPI, Essence, MAC, MIYO. Ja osobiście zachwycona jestem lakierem Rimmel LycraPro, ponieważ bardzo długo utrzymuje się na paznokciu. Wydawało mi się to za mądre posunięcie, ponieważ mam pewność że lakier utrzyma mi się przez tydzień na paznokciu. Mnie raczej nie bawi częste malowanie czy zmywanie paznokci. Jak się jednak okazuje, nie ważne jest przecież to jak długo sie utrzymuje, ale jak wpływa na nasze zdrowie - czy jest szkodliwy czy nie.
Po obejrzeniu filmiku (wiem, że trochę długi, ale jak się przetrwa przez składy lakierów, to robi się znaczenie ciekawiej :)) byłam zszokowana, że to właśnie lakiery od Golden Rose są najzdrowsze dla naszej płytki, ponieważ zawierają najmniej szkodliwych składników, a do tego są najtańsze na rynku!!! Normalnie szok. Myślałam, że będę omijać Golden Rose szerokim łukiem (chyba naoglądałam się za dużo o tych lakierach), a tu się okazuje że mają najlepszy skład.

Chyba czas aby zacząć zwracać uwagę co się znajduje w produkcie, ponieważ to może mieć wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie - nawet zmęczenie (wdychanie toksyn powoduje zmęczenie), czy zły wpływ na płód w czasie ciąży (na razie nie mam z tym nic wspólnego, ale w przyszłości...).

Polecam każdemu obejrzenie filmiku, ponieważ łatwo można przyswoić wiele informacji (ciekawych) na temat lakierów. A w końcu przecież o to chodzi aby ciągle się czegoś uczyć :)

Powiedźcie koniecznie jakie macie odczucia po filmiku :)
Możecie się również podzielić czy macie swoje ulubione marki lakierów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz